IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Praxis
Forlagshuset Lindhardt og Ringhof består af forlagene Lindhardt og Ringhof, Carlsen, undervisningsforlagene Alinea, Akademisk Forlag og Alfabeta samt det internationale, digitale forlag Saga. Besøg vores forlag herunder.

https://praxis.dk/
Gratis
Gratis
Afsætning D-C webBog

Afsætning D-C webBog

Afsætning D-C er målrettet elever på GF2 EUD og EUX på de merkantile uddannelser. WebBogen følger grundfagsbekendtgørelsen til grundfaget Afsætning. Hvert kapitel omhandler et eller flere relevante faglige emner inden for afsætning. WebBogen er inddelt i kapitler, der følger hovedemnerne fra bekendtgørelsen:

  • Virksomhedsforståelse
  • Efterspørgsel
  • Udbud
  • Marketingmix
  • Service og kundebetjening

Hvert kapitel er inddelt i underafsnit, som omhandler fagets kernestofområder. Emner som fx forretningsmodeller, købe- og e-handelslov, livsstilsmodeller, segmentering og online markedsføring bliver gennemgået i webBogen. Foruden kernestofområderne indeholder hvert kapitel afslutningsvis et afsnit benævnt "Supplerende stof". Det supplerende stof uddyber og perspektiverer kernestoffet og skal målrettes elevens uddannelsesretning. 

I webBogen findes en række forskellige opgavetyper, hvor eleverne kan arbejde med de faglige emner på forskellig vis. Desuden er der en gennemgående caseopgave, hvor eleverne kan arbejde med bogens emner i en praksisnær sammenhæng. 

Til webBogen hører en række iPraxisforløb, som, på tværs af hovedemner og kernestofområder, træner det stof, der præsenteres i webBogen.

Indhold

  • Indledning
    • Velkommen til Afsætning D-C
    • WebBogens opbygning
    • Supplerende stof
    • Gennemgående case
    • Opgaver i webBogen
    • iPraxisforløb
    • Uddannelsesspecifikke fag (USF)
    • PowerPoints
    • Podcasts
  • Virksomhedsforståelse
    • Forretningsmodeller og koncepter
    • Forretningsidé
    • Distributionskæden
    • Kendetegn for B2C og B2B
    • Købeloven
    • Supplerende stof
  • Efterpørgsel
    • Målgrupper og segmentering B2C
    • Købsadfærd online/offline på B2C markedet
    • Livsstilsmodeller
    • Trends
    • Supplerende stof
  • Udbud
    • Virksomheders konkurrence
    • Markedsopdeling
    • Supplerende stof
  • Marketingmix
    • Marketingmix - Produkt
    • Marketingmix - Distribution
    • Marketingmix - Pris
    • Marketingmix - Promotion
    • Supplerende stof
  • Service og kundebetjening
    • Servicekoncepter og servicepakken
    • Personligt salg og service
    • E-handel og online service
    • Supplerende stof

Læs mere >

< Læs mindre

Online adgang
Udg. dato:
01. jul. 2019

ISBN:
9788757135916
Udgave: 1 Fag: Afsætning Niveau: C-D Uddannelse: EUD,EUX Forlag: Praxis
Denne udgave er ikke længere til salg

Praxis er en del af L&R Uddannelse, som er et af Danmarks største og førende læringshuse. Her finder du også Alinea, Akademisk, Plus og GoTutor.

 
 
 
 
 
 
v1.0.0-prx

Jeg handler som

Privat

  • For privatkunder og studerende.
  • Du får vist priser inkl. moms.

Institution

  • For institutioner og virksomheder.
  • Du får vist priser ekskl. moms.
JEG HANDLER SOM
Privat
Institution