IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Praxis
Forlagshuset Lindhardt og Ringhof består af forlagene Lindhardt og Ringhof, Carlsen, undervisningsforlagene Alinea, Akademisk Forlag og Alfabeta samt det internationale, digitale forlag Saga. Besøg vores forlag herunder.

https://praxis.dk/
Projekter

Årets diplomopgave i erhvervspædagogik


Ny viden om og til erhvervsskolerne
Dilemmaer, udfordringer og udviklingsmuligheder i erhvervsuddannelserne. Det er temaer for de projekter, du kan finde her. Her publiceres årets bedste opgaver fra Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik (DEP) – til inspiration for alle med interesse for erhvervsskolerne.

Viden skabes af erhvervsskolernes egne medarbejdere
Projekterne er udarbejdet af erhvervsskolelærere. De har fundet væsentlige problemstillinger fra det daglige arbejde med undervisning og vejledning, og projekterne er derfor konkrete undersøgelser af det pædagogiske arbejde på skolerne.

Læs mere >

< Læs mindre

Du kan finde projekter fra mange forskellige fag, skoler og dele af landet. Projekterne er udarbejdet som erhvervsskolelærenes afgangsprojekter i Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik på landets professionshøjskoler.

Gennem dybtgående analyser, inspirerende løsningsforslag og illustrative praksiseksempler, bidrager erhvervsskolelærerne derfor med vigtig ny viden, som alle, der arbejder med og interesserer sig for erhvervsuddannelserne og det erhvervspædagogiske felt, kan få både glæde og gavn af.

Erhvervsskoleviden skal deles og bruges
Projekternes vigtige bidrag til viden om praksis ude på erhvervsuddannelserne skal deles og bruges. Derfor kåres Årets DEP-opgave. Og derfor får du her fri adgang til den viden, som skabes i Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik, så den kan bruges som inspiration for alle lærere og ledere på de danske erhvervsskoler.

Læs mere >

< Læs mindre

Udvælgelseskriterierne


De nominerede opgaver skal afspejle mangfoldigheden i afgangsprojekterne. Det vil sige, at alle kriterier er ligestillede. Herved bliver der plads til afgangsprojekter, som ikke i deres helhed opfylder alle kriterier, men indeholder dele, der er særligt interessante for faget, uddannelsen og feltet i det hele taget.

Læs mere >

< Læs mindre

Billeder på lærerarbejdet

Med 'billeder på lærerarbejdet' er formålet at udpege afgangsprojekter, der på forskellig vis skaber nogle illustrative billeder af lærerarbejdet på en erhvervsuddannelse. Det kan også være opgaver, der systematisk dokumenterer lærerarbejdet gennem interessant empiriproduktion.

Læs mere >

< Læs mindre

Indsigtsfulde analyser

Med 'insigtsfulde analyser' er formålet at udpege opgaver, der ved anvendelse af teoretiske analyser undersøger en given problemtilling i forhold til eksempelvis læring, didaktik, elevforudsætninger etc. 

Læs mere >

< Læs mindre

Refleksion og udvikling

Med 'refleksion og udvikling' er formålet at udpege opgaver, der diskuterer grundlæggende udfordringer og dilemmaer i lærerarbejdet og tager kritisk stilling til disse, og/eller peger på perspektivrig og relevant fornyelse af en given undervisningspraksis.

Læs mere >

< Læs mindre

Årets vindere 20/21

Læs mere >

< Læs mindre

1. plads


Læs Jeanie Marcussens og Lars Emil Dollerups afgangsprojekt, der vandt 1. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 20/21.

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

2. plads


Læs Mette Margrethe Huusoms afgangsprojekt, der vandt 2. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 20/21.

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

3. plads


Læs Jakob Søren Christensens afgangsprojekt, der vandt 3. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 20/21.

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nominerede 20/21

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Jakob Søren Christensens afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Ditte-Maria Åkerlunds afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Jeanie Marcussens og Lars Emil Dollerup Roos' afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Mette Margrethe Huusoms afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Michael Gaardø Ewalds afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Mette Mai Krygers afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Nomineret


Læs Lars Faurholts afgangsprojekt, der er nomineret til Årets DEP 20/21.
 

SE PROJEKTET HER

Læs mere >

< Læs mindre

Årets vindere 2019

Læs mere >

< Læs mindre

1. plads


Læs Heinz Kanstrups afgangsprojekt, der vandt 1. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2019.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

2. plads


Læs Anne-Marie Lyster Riis' afgangsprojekt, der vandt 2. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2019.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

3. plads


Læs Anne Kyed og Peter Strandbergs afgangsprojekt, der vandt 3. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2019.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

Årets vindere 2018

Læs mere >

< Læs mindre

1. plads


Læs Sanne Dollerup Larsens afgangsprojekt der vandt 1. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2018.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

2. plads


Læs Jette Sørensens og Line Brøns afgangsprojekt der vandt 2. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2018.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

3. plads


Læs Marie Pedersens afgangsprojekt der vandt 3. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2018.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

Årets vindere 2017

Læs mere >

< Læs mindre

1. plads


Læs Helle Birkkjærs afgangsprojekt der vandt 1. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2017.
 

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

2. plads


Læs Nina Kanstrup Kjærs afgangsprojekt der vandt 2. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2017.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

3. plads


Læs Lisbeth Danielsen afgangsprojekt der vandt 3. pladsen ved uddelingen af prisen Årets DEP-opgave 2017.

Se projektet her

Læs mere >

< Læs mindre

Bag om årets DEP


Praxis og de professionshøjskoler, der udbyder Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik, er gået sammen om årligt at kåre Årets DEP-opgave. Professionshøjskolerne er VIA University College, Professionshøjskolen Absalon, Københavns Professionshøjskole, UCN Professionshøjskolen, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole og UC Syd.

Nomineringsprocessen
Hvert år nominerer underviserne på Diplomuddannelserne i Erhvervspædagogik de afgangsprojekter, der i særlig grad har skilt sig ud og imponereret.

De nominerede afgangsprojekter sendes til den nationale bedømmelseskomité, der udvælger tre afgangsprojekter til at modtage 1., 2. og 3. pladsen.

Læs mere >

< Læs mindre

Bedømmelseskomitéen består af:

  • To repræsentanter udpeget af DEP-udbyderkredsen
  • En repræsentant fra den erhvervspædagogiske forskning
  • En underviser
  • En aftagerrepræsentant fra Uddannelsesforbundet
  • En repræsentant fra Danske Erhvervsskoler

Udvælgelseskomitéen er nedsat på Landsmøde for udbydere af diplomuddannelser indenfor det pædagogiske område, 10. februar 2016, Århus. 

Komitéen har til opgave at udvælge de tre opgaver, der præmieres med henholdsvis 1., 2. og 3. præmien.

Præmien til vinderne er sponsoreret af Danske erhvervsskoler, Architectmade, Uddannelsesforbundet og Praxis.

Læs mere >

< Læs mindre

Praxis er en del af L&R Uddannelse, som er et af Danmarks største og førende læringshuse. Her finder du også Alinea, Akademisk, Plus og GoTutor.

 
 
 
 
 
 
v1.0.0-prx

Jeg handler som

Privat

  • For privatkunder og studerende.
  • Du får vist priser inkl. moms.

Institution

  • For institutioner og virksomheder.
  • Du får vist priser ekskl. moms.
JEG HANDLER SOM
Privat
Institution