IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Praxis
Forlagshuset Lindhardt og Ringhof består af forlagene Lindhardt og Ringhof, Carlsen, undervisningsforlagene Alinea, Akademisk Forlag og Alfabeta samt det internationale, digitale forlag Saga. Besøg vores forlag herunder.

https://praxis.dk/
239 , 20 kr.
299 , 00 kr.
Spørg hvorfor

Spørg hvorfor

Med denne bog får du værktøjer og metoder til at spørge for at kunne forstå. Bogen handler om målgrupper, mening og megatrends. Og om fokusgrupper, fortolkning og forståelse.

Spørg Hvorfor handler om, hvordan du får en dybere forståelse af, hvad din målgruppe i virkeligheden tænker på, og hvordan du kommer tættere på en forståelse af dem ved at lave kvalitative undersøgelser: Hvad skal du lægge vægt på i samtalen? Og hvordan gennemfører du den?

Bogen falder i tre dele:
Del 1 handler om, hvorfor det er klogt at lytte til dine kunder og brugere. Om hvorfor det er vigtigt at gå i dybden med emner som megatrends, mindsets og mening hos din målgruppe.
Del 2 handler om dem, der laver kvalitative undersøgelser. En række professionelle praktikere giver deres erfaringer og gode råd videre til dem, der skal arbejde med kvalitative undersøgelser for første gang.
Del 3 handler om, hvordan du selv organiserer, gennemfører og afrapporterer undersøgelser og fokusgrupper.

Indhold

Del 1:
Indledning
Forskellen på bløde og hårde data
Om mindsets
Relevans.
Den tavse viden – det kunden ikke ved, han ved
At sætte kunden i centrum for udviklingen
Megatrends
Om forskellen på respondenter i gruppen, og hvorfor det er vigtigt at kende til denne forskel

Del 2:
Hvordan gør de det – dem, der gør det selv?.
Scheutz' interviewmetode
Når virksomheden henter data hos sine egne
Moderation i praksis
Mobile probing er Guds gave til innovationsprocessen
Innoveillance - når vi går fra egentligt forhør til forståelse i markedsanalysen
Den gode moderator

Del 3:
Gør-det-selv guide til kvalitative undersøgelser
Hvornår er en undersøgelse en undersøgelse?
Kan man stole på det, de siger?
Den menneskelige faktor
Projektorganisering: Hvem gør hvad?
Baglandet
En passende distance
Empati
En god samtalepartner

Læs mere >

< Læs mindre

Vælg format
På lager
Udg. dato:
01. jul. 2012

ISBN:
9788757127430
Udgave: 1 Fag: Kommunikation Niveau: Erhvervsrettet-Erhvervsfaglig Forlag: Praxis
299 , 00 kr.
239 , 20 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms

Praxis Forlag er en del af Egmont, som også er delejer af GoTutor, Danmarks bedste tilbud inden for privat lektiehjælp. Besøg Gotutor her.

 
 
 
 
 
 
v1.0.0-prx