Optagelsesportal
Optagelsesportalen er et studieadministrativt støttesystem, som effektiviserer sagsbehandlingen og digitaliserer dialogen med elever i optagelsesproceduren.
Med Optagelsesportalen kan institutionen dels servicere ansøgere med den information, som de ofte efterspørger, dels afskaffe de fysiske breve og reducere antallet af henvendelser til institutionen pr. telefon og mail i forbindelse med ansøgningsprocessen.
Optagelsesportalen er et velafprøvet system, som i dag anvendes af professionshøjskolerne.
Institutionen får et effektivt dialogværktøj:
- Institutionen kan informere ansøgere, både automatisk og manuelt
- Institutionen kan organisere henvendelser til ansøgerne i skabeloner, fx pr. KOT-områdenummer, uddannelse, efter optag m.m.
- Systemet sender automatisk besked til ansøger, når der sker en statusændring på en ansøgning
- Systemet masseudsender tilbud om studieplads til ansøgere den 30/7
Institutionen får overblik:
- Enkel søgefunktion skaber overblik over ansøgere og ansøgninger
- Institutionen modtager automatisk rapporter med ansøgertal via systemet
Tryghed for ansøger:
- Ansøger kan følge ansøgningsproceduren, herunder se udsendte mails og vedhæftede filer
- Ansøgeren kan bekræfte/afvise tilbudt studieplads
- Systemet understøtter flere sprog
Optagelsesportalen er en webapplikation, som integrerer med SIS.
Løsningen leveres som Software-as-a-Service og drives i et certificeret driftscenter.
Layoutet er fleksibelt og kan tilpasses, så det matcher institutionens stil (font, farver, billeder).
Se folder om Optagelsesportalen
Vil du vide mere?
Skriv til Claus Schmidt på csc@praxis.dk.