Workshop 1
Hybrid undervisning i hverdagen for lærere og elever
Lektor og SIM-undervisningskoordinator Michael Juul Nielsen, HF & VUC Fyn
Hybrid undervisningsdesign har de seneste år vundet indpas i undervisningssektorens forskellige grene, hvilket også har påvirket de traditionelle måder for lærere at undervise på samt for elever at modtage undervisning. Igennem de hybride og digitale læringsmiljøer er der opstået nye muligheder i at arbejde med lærerens forskellige faglige områder, samtidig med at man får nye muligheder for at inddrage og aktivere elever i deres læring.
Siden 2016 har Michael arbejdet med udviklingen og implementeringen af hybride undervisningsdesign på HF & VUC Fyns forskellige afdelinger og niveauer, og workshoppen vil afspejle de erfaringer, som Michael og HF & VUC Fyn har høstet.
Med udgangspunkt i praktiske erfaringseksempler vil han berøre følgende områder:
- Hvad er hybrid undervisning - ud fra en lavpraktisk tilgang.
- Lærerens rolle i hybrid undervisningsdesign.
- Hvordan forskellige fagdidaktikker og lærerroller kan udvikles og udvides i digitale læringsmiljøer.
- Hvordan man bygger videre på læreres forskellige digitale kompetencer imod et generelt kompetenceløft.
- Elevers nye og forskellige deltagelsesmuligheder.
- Hvordan digitale læringsmiljøer kan gavne elevgrupper, som traditionelt kan være udfordret i de normale læringsmiljøer.