IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Praxis
Forlagshuset Lindhardt og Ringhof består af forlagene Lindhardt og Ringhof, Carlsen, undervisningsforlagene Alinea, Akademisk Forlag og Alfabeta samt det internationale, digitale forlag Saga. Besøg vores forlag herunder.

https://praxis.dk/
DDE 9.0_2021_Workshops

 Workshop 1 

Hybrid undervisning i hverdagen for lærere og elever 


Lektor og SIM-undervisningskoordinator Michael Juul Nielsen, HF & VUC Fyn 

Hybrid undervisningsdesign har de seneste år vundet indpas i undervisningssektorens forskellige grene, hvilket også har påvirket de traditionelle måder for lærere at undervise på samt for elever at modtage undervisning. Igennem de hybride og digitale læringsmiljøer er der opstået nye muligheder i at arbejde med lærerens forskellige faglige områder, samtidig med at man får nye muligheder for at inddrage og aktivere elever i deres læring.  

Siden 2016 har Michael arbejdet med udviklingen og implementeringen af hybride undervisningsdesign på HF & VUC Fyns forskellige afdelinger og niveauer, og workshoppen vil afspejle de erfaringer, som Michael og HF & VUC Fyn har høstet.  

Med udgangspunkt i praktiske erfaringseksempler vil han berøre følgende områder: 

  • Hvad er hybrid undervisning - ud fra en lavpraktisk tilgang.
  • Lærerens rolle i hybrid undervisningsdesign. 
  • Hvordan forskellige fagdidaktikker og lærerroller kan udvikles og udvides i digitale læringsmiljøer.
  • Hvordan man bygger videre på læreres forskellige digitale kompetencer imod et generelt kompetenceløft. 
  • Elevers nye og forskellige deltagelsesmuligheder. 
  • Hvordan digitale læringsmiljøer kan gavne elevgrupper, som traditionelt kan være udfordret i de normale læringsmiljøer. 

Læs mere >

< Læs mindre

 Workshop 2 

Didaktisk planlægning af det hybride Læringsrum  


Projektleder og koordinator Kit Nørskov Jensen og konsulent Lars Jørgensen, Videnscenter for Velfærdsteknologi (Vest) 

Under COVID-19-pandemien var uddannelsessektoren nødsaget til at omlægge undervisningen til online undervisning. Senere kom der undervisning, hvor nogle af eleverne deltog i klasserummet og nogle elever deltog online. Der opstod et behov for at kunne lave hurtige skift mellem online og onsite undervisning eller at begge dele foregik samtidigt, hvilket har givet en masse gode erfaringer. 

Det hybride betyder en blanding af de læringsrum. Udgangspunktet er at ophæve afhængigheden af tid og sted. Undervisning og læring kan finde sted på flere steder og på nye måder, når vi kobler former og formater – ”any time - any place - any pace. Det er det læringsrum, der opstår, når fysiske rammer og it arbejder sammen. 

Denne workshop tager udgangspunkt i erfaringer fra undervisere på SOSU-skolerne og giver et indblik i de første faser i et projekt, der har til formål at udvikle en digital model, der kan danne ramme om den didaktiske planlægning og gennemførelse af hybride undervisningsforløb.  

I workshoppen skal vi arbejde med, hvordan et hybridt læringsrum eller forløb vil fungere bedst på jeres uddannelsesområde/skole. 



 

Læs mere >

< Læs mindre

Praxis er en del af L&R Uddannelse, som er et af Danmarks største og førende læringshuse. Her finder du også Alinea, Akademisk, Plus, Ordblindetræning og GoTutor.

Modtag seneste nyt direkte i indbakken

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de seneste nyheder til dit fag og din uddannelse!

 

ja tak!

 
 
 
 
 
 
v1.0.0-prx

Jeg handler som

Privat

  • For privatkunder og studerende.
  • Du får vist priser inkl. moms.

Institution

  • For institutioner og virksomheder.
  • Du får vist priser ekskl. moms.
JEG HANDLER SOM
Privat
Institution