Multimodale Muligheder

Brugerdrevne, digitale og multimodale læremiddeldesigns

Multimodale muligheder er et projekt med formålet om at udvikle:

  • en manual med principper for digitale, multimodale læremidler med fokus på faglig læsning og skrivning. 
  • et designkoncept i form af et eksemplarisk læremiddel: En grundbog, der eksemplificerer en model for digitale, multimodale læremidler med fokus på faglig læsning. 

Projektet var et samarbejde mellem PRAXIS, Læremiddel.dk, Rybners og Byggeriets Uddannelser.

Projektet benyttede brugerdreven innovation med “third spaces” i designproces, beta-test, produktion og kommunikation. I processen var mange interessenter dermed inddraget: lærere, elever, læsevejledere, skoleledere, forlagsredaktører, uddannelseskonsulenter m.fl.

Projektet var et ud af 12 projekter under Undervisningsministeriets program ”Bedre Faglig Læsning og Skrivning”. Programmet er en naturlig efterfølger for et tidligere program med fokus på læsning i eud samt uddannelse af læsevejledere.

Du kan læse mere om projektet her
Du kan læse heftet 'Multimodale Muligheder' her
Du kan se det digitale, multimodale læremiddel (i-bogen) her

Projektet blev afsluttet i 2015.

 

Multimodale Muligheder

På billedet ses nogle af projektdeltagerne. Fra venstre er det Jakob Vad fra Byggeriets uddannelser, læsevejleder Liselotte Steinless Jensen samt faglærerne Bo Bergholt og Frank Kleemann Aarestrup fra Rybners, Roland Hachmann fra UC Syd og Karin Eckersberg fra Praxis.

Vil du vide mere om projektet, kan du kontakte PRAXIS.

Kontakt
Charlotte Højrup
cmh@praxis.dk
2086 6216