Returvarer eller reklamation

Vi håber selvfølgelig ikke, at det sker, men hvis ...

Det er vigtigt, at du læser betingelserne for returvarer eller reklamation

Returvarer
Du skal være opmærksom på, at der ikke ydes fortrydelses- eller ombytningsret på køb af Texas Softwarelicenser eller e-bøger, jf Forbrugeraftaleloven §20.

Der er 14 dages returret på alle andre varer. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Kunden skal selv betale returporto og har ansvaret for varen under forsendelsen. Det er derfor en god idé at returnere som pakkepost, så du har postvæsnets kvittering. Vi sender derefter en kreditnota på de returnerede varer. Vedlæg faktura eller kopi af faktura. Når vi har modtaget de returnerede varer, fremsendes en kreditnota. Hvis kun en del af det leverede returneres, skal det markeres tydeligt på fakturaen.
Varen skal returneres i væsentligt samme stand og mængde.

Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Ligesom i boghandlen kan du kigge i bogen og stadig fortryde købet. Tager du bogen i reel brug, er den ikke længere i væsentlig samme stand, og fortrydelsesretten bortfalder derfor.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
PRAXIS
Munkehatten 28
5220 Odense SØ

OBS! Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation
Ved returnering af varer, der er behæftede med fejl, betaler PRAXIS dine rimelige udgifter til returporto. Det kræver dog, at du henvender dig til os på telefon eller e-mail og forklarer problemet.
Du kan kontakte os: pr. mail info@praxis.dk eller på telefon 6315 1700.

Når du handler på praxis.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal du reklamere?
Du skal reklamere indenfor 'rimelig tid' efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du vil reklamere, skal varen sendes til:
PRAXIS
Munkehatten 28
5220 Odense SØ

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.