PRAXIS Google Integration

Synkronisér Google for Education med dine studieadministrative systemer

Lad PRAXIS holde Google for Education synkroniseret - så I selv slipper for at bruge tid på det

Vi er specialister i at levere Google for Education, som mange skoler benytter sig af. PRAXIS kan levere en systematiseret opsætning, der er tilpasset skolens behov.

BEST PRACTICE
Lad os holde styr på jeres fildeling! Vi har udviklet en nem Google-integrationsløsning til uddannelsesinstitutioner. Løsningen kræver ikke installation og vedligeholdelse af servere og databaser, eller at jeres it-afdeling dagligt skal servicere driften. Løsningen integreres på en sikker måde med jeres studieadministrative systemer og brugeradministration.

SERVICES
Google-integrationen opretter og vedligeholder som udgangspunkt dagligt brugerkonti for underviserne og de studerende, så de automatisk får en personlig Gmail og et Google Drev. Derudover får de adgang til alle de apps,
du har givet adgang til i jeres platform. Integrationen tilknytter også brugerne til administrative grupper, fx undervisningshold, så det er let for brugerne at dele ressourcer med hinanden. Integrationen kan tilpasses dine administrative rutiner. Lad os tage en dialog om den perfekte løsning for jer!

GOOGLE DREV
Løsningen opretter og deler mapper på Google Drev, så undervisere og studerende automatisk får adgang til mapperne. Der oprettes mapper for undervisningshold, men der kan også oprettes mapper efter ønske, hvis
datagrundlaget giver mulighed herfor.

AUTOMATISK OPRYDNING
I et virtuelt læringsmiljø med mange elever og undervisningsaktiviteter vil integrationens automatiske oprydningsfunktion være af stor værdi. Den hjælper undervisere og administratorer med at holde overblik over relevante læringsaktiviteter og sørger for udmelding af elever fra Moodle-instansen, når deres uddannelse er afsluttet.

Oprydningsfunktionen sletter løbende tomme grupper og holder grupper synkroniseret med de aktuelle undervisningshold. Ved sletning adviseres brugerne på forhånd. I bestemmer selv, hvilke oprydningsregler der skal være gældende.

ÉT BRUGERNAVN OG PASSWORD
Vores fleksible integration kan hente data fra flere systemer på samme tid. Fx kan vi hente login-oplysninger fra lokale netværk eller integrere med Single Sign-On-løsninger som UNI-Login eller andre gængse Single Sign-On-standarder. På denne måde kan en PRAXIS Moodle Integration indgå uden et ekstra login.

KOM GODT I GANG!

  1. Vi tester og bekræfter adgang til jeres data.
  2. Vi dokumenterer løsningen og afstemmer den med jer.
  3. Vi konfigurerer løsningen og opdaterer Google for Education, når I har godkendt datagrundlaget.


STANDARDFUNKTIONER

  • Opret, konfigurér og vedligehold brugere.
  • Opret skolens organisationsstruktur.
  • Opret og vedligehold medlemskaber til grupper.
  • Opret og vedligehold mapper.
  • Mappedeling med grupper.
  • Automatisk sletning af grupper og medlemskaber.
  • Automatisk sletning/deaktivering af mapper efter ønske.
  • Automatisk deaktivering af brugerkonti.
  • Krypteret og sikker transport af data.
  • Daglig overvågning og vedligeholdelse af integrationsløsning.


UNDERSTØTTEDEDATAKILDER/TEKNOLOGIER

  • LDAP (Active Directory/OpenLDAP/Novell eDir)
  • Web Services (SOAP/REST)
  • Database (Microsoft SQL/Oracle/MySQL/ODBC)
  • Flat file sources (txt/csv/excel)

Har du et system eller en anden datakilde, som ikke er på listen, så finder vi også ud af det.

Kontakt Praxis for et møde og en gratis og uforpligtende demonstration.

Kontakt
Claus Schmidt
csc@praxis.dk
2561 3310