LMS og integration

Integrér LMS med jeres studieadministrative systemer

Få en sikker løsning, så I kan blive undervisningsklar med minimale ressourcer.

Hold dit LMS opdateret med vores automatiserede data-integration, og brug kræfterne på andre vigtige opgaver i din organisation. Vi vedligeholder og supporterer mere end 190.000 aktive brugere med vores integrationsløsninger. Vi er klar til at tilpasse integrationsløsningen til din organisation.

BEST PRACTICE
Med PRAXIS integrationsløsning får du den optimale struktur, som er let at administrere og giver den bedste kommunikation mellem lærere og elever. Vi indretter jeres LMS på den mest optimale måde, så I let kan finde hold og kurser. PRAXIS har flere års erfaring med LMS. 

KURSER OG LÆRINGSFORLØB
Integrationen sørger for automatisk oprettelse af kurser, baseret på egne skabeloner, eller færdige læringsforløb med fagligt tonede aktiviteter fra praxisOnline. Der sørges for de rette adgangsrettigheder til henholdsvis elever og lærere, så de digitale læringsrum er klar til brug. 
Underviserne kan på den måde koncentrere sig om undervisning og elevernes opgaveafleveringer i stedet for at bruge tid på administration.

AUTOMATISK OPRYDNING
I et virtuelt læringsmiljø med mange elever og undervisningsaktiviteter vil integrationens automatiske oprydningsfunktion være af stor værdi. Den hjælper undervisere og administratorer med at holde overblik over relevante læringsaktiviteter og sørger for udmelding af elever, når deres uddannelse er afsluttet. 
Oprydningsfunktionen sletter løbende tomme grupper og holder grupper synkroniseret med de aktuelle undervisningshold. Ved sletning adviseres brugerne på forhånd. I bestemmer selv, hvilke oprydningsregler der skal være gældende.

ÉT BRUGERNAVN OG PASSWORD
Vores fleksible integration kan hente data fra flere systemer på samme tid. Fx kan vi hente login-oplysninger fra lokale netværk eller integrere med Single Sign-On-løsninger som UNI-Login eller andre gængse Single Sign-On-standarder. På denne måde kan integrationen foregå uden et ekstra login.

KOM GODT I GANG!
Kontakt os for et uforpligtende telefonopkald eller møde. Vi vil lytte til jeres behov og diskutere mulige løsninger efter jeres ønsker.

  1. Vi vil teste og bekræfte adgang til jeres data.
  2. Vi vil dokumentere løsningen og afstemme den med jer.
  3. Vi konfigurerer løsningen og opdaterer LMS, når I har godkendt datagrundlaget.

STANDARDFUNKTIONER

  • Opret, konfigurér og vedligehold brugere.
  • Opret skolens organisationsstruktur.
  • Opret kurser baseret på skabeloner.
  • Vedligehold medlemskaber til grupper og kurser.
  • Automatisk sletning af grupper og medlemskaber.
  • Automatisk deaktivering af kurser.
  • Automatisk deaktivering af brugerkonti.
  • Automatisk sletning af brugerkonti.
  • Advisering før sletning eller deaktivering.
  • Krypteret og sikker transport af data.
  • Daglig overvågning og vedligeholdelse af integrationsløsning.

UDVIDEDE FUNKTIONER

  • Synkronisering af data fra flere datakilder.
  • Supportering af alle autorisationsmetoder. (Single Sign-On, LDAP eller passwordsynkronisering)
  • Daglig rapport med overblik over alle integrationsopdateringer og ændringer.
  • Adgang til praxisOnline læringsforløb.
  • Integration af PRAXIS Easytools (skema og fraværsregistrering).

UNDERSTØTTEDE DATAKILDER/
TEKNOLOGIER

  • LDAP (Active Directory/OpenLDAP/Novell eDir)
  • Web Services (SOAP/REST)
  • Database (Microsoft SQL/Oracle/MySQL/ODBC)
  • Flat file sources (txt/csv/excel)

Har du et system eller en anden datakilde, som ikke er på listen, så finder vi også ud af det.

Kontakt PRAXIS for et møde og en gratis og uforpligtende demonstration.

Kontakt
Thomas Skytte
ths@praxis.dk
2962 5612